Girl Online – Zoe Sugg

Deze keer review ik Girl Online, een boek van de bekende beauty-youtuber Zoe Sugg.

Het boek Girl Online is het eerste boek dat Zoe Sugg (beter bekend als Zoella) geschreven heeft. Het is echt een verhaal, dus geen beautyboek. Girl Online gaat over een meisje Penny die met een aantal moeilijke dingen dealt, zoals paniekaanvallen en het feit dat ze op school niet zo goed meekomt. Over al haar problemen blogt ze op haar site Girl Online. Met kerst besluit Penny’s familie om naar New York te gaan. Penny is nooit super populair geweest bij jongens, maar in New York ontmoet ze Noah, een jongen die ze wel heel leuk vindt en die ook geïnteresseerd in haar lijkt te zijn.  Ze begint zich steeds meer bij hem op haar gemak te voelen naarmate ze meer rondhangen en elkaar beter leren kennen. Maar Noah blijkt een geheim te hebben dat alles dreigt te verpesten…

Goed, ik stop hier, want je moet het boek natuurlijk nog wel gaan lezen. De leuke dingen moeten niet verklapt worden. Het boek Girl Online is een leuk boek. Voor meisjes die dezelfde/vergelijkbare problemen hebben als de hoofdpersoon lijkt het me ook een boek waarin je je makkelijk met de hoofdpersoon kan identificeren. De hoofdpersoon Penny is ook echt zo’n typisch identificeerbaar persoon, je hebt snel medelijden met haar en ze maakt in het boek situaties mee die iedereen wel eens mee heeft gemaakt. Resultaat: je leeft gelijk mee. Ik vind het een leuk geschreven boek, er zitten ook een aantal grappige stukjes in waar ik zelf hardop om moest lachen. Het taalgebruik is echter wel simpel en ook de lay-out is nogal kinderachtig. Daarom zou ik zeggen dat dit boek voor meiden tot 16 jaar leuk is. Ik vond het ook wel een aardig boek, maar het plot was nogal voorspelbaar en het was een beetje zo’n standaard liefdesverhaal. Begrijp me niet verkeerd, daar heb ik helemaal niets tegen. Ik houd erg van standaard liefdesverhalen. De hoofdpersoon Noah vindt ik ook echt een hele leuke jongen (misschien wel een beetje te perfect), zo’n personage waar je eigenlijk zelf ook verliefd op wordt. Het was allemaal gewoon nogal standaard.

Het einde van het boek was een beetje onverwacht, dat vond ik dan wel weer leuk. Ik moet wel zeggen dat het een beetje ongeloofwaardig was en dat de karakters in het verhaal soms een beetje overdreven op situaties reageerden. Maar op het moment dat je het leest is dat niet heel vervelend, overall is het gewoon een leuk boek. Zo’n lekker-weg-lees-boek, niks mis mee en ik vond het echt leuk om te lezen! Best een aanrader dus :).

Geef een reactie

