Anna And The French Kiss – Stephanie Perkins

Hey! Vandaag review ik voor jullie een boek van Stephanie Perkins, Anna and the French kiss, en ik moest dit boek nadat ik het vandaag uitgelezen had zo snel mogelijk reviewen want het is op mijn favorieten-lijstje beland! (En daar staan maar 6 boeken op dus dat zegt wat!)

Anna and the French Kiss dus. Ook dit boek heb ik weer in het Engels gelezen. Ik lees het liefst boeken in het Engels (that is, als ze ook oorspronkelijk in het Engels geschreven zijn) omdat ik de taal gewoon mooier vind dan het Nederlands en ik ook vind dat grapjes/woordspelingen die zó leuk zijn in het Engels altijd niet grappig zijn in het Nederlands omdat ze zo moeilijk zijn te vertalen.

Anyways, terug naar het boek. Anna and the French kiss gaat over een meisje, Anna (nogal wiedes), die door haar vader naar Parijs wordt gestuurd om een jaar naar boardingschool te gaan. Ze heeft hier helemaal geen zin in, zeker aangezien het feit dat haar crush in Atlanta, haar woonplaats, woont en haar beste vriendin ook zonder haar achterblijft. Toch begint Anna het na een tijdje in Parijs het steeds leuker te vinden daar, en dat is zeker niet zonder reden… Er is natuurlijk een leuke jongen :). Hij heet Étienne en hij is volgens Anna superknap, grappig en multicultureel (dat snap je wel als je het boek leest).

Wat vond ik van het boek? Nouja, ik denk dat je dat al wel zo’n beetje kunt raden. Ik vond het zóóó’n leuk boek! De manier waarop de romantic tension tussen Étienne en Anna wordt opgebouwd is gewoon zo goed, en Étienne is echt zo’n personage waar je zelf verliefd op wordt (fictional character-crush). Ook vind ik de schrijfstijl van Stephanie Perkins erg leuk, ze schrijft echt heel grappig waardoor Anna echt overkomt als een heel leuk, lief meisje. Ik kon mijzelf ook heel goed in haar inleven (ik heb dat vrij snel, maar alsnog 🙂 ). Het is wel een échte chicklit, dus je moet er wel van houden. Het is een zoetsappig verhaal met een happy end . Maar dat vind ik helemaal niet erg want daar houd ik van.

Nou, het laatste waar ik nog even wat over wil zeggen is toch wel de cover van dit boek. De kaft, het roze plaatje met het hartje en de Eiffeltoren op de achtergrond geven echt al perfect de sfeer weer van dit boek: romantisch (dûh, het is PARIJS), schattig en lief. En als je daar van houdt moet je dus zeker dit boek gaan lezen!

Tot de volgende keer 🙂

Geef een reactie

