Herfst & winter TBR

De herfst en de winter zijn mijn favoriete seizoenen. Lekker onder een dekentje zitten met een kopje thee en een boek terwijl het buiten regent dat het giet, ik houd er zo van. Terwijl de meeste mensen met een chagrijnig gezicht lopen de rest van de dag als ze horen dat het gaat regenen, denk ik: geurkaarsjes, dekentjes en pumpkin spice latte. Natuurlijk zijn daar dan ook nog sinterklaas, kerst en oud en nieuw, die alles nog net een stukje beter maken.

Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat ik dus heel erg van de maanden oktober, november en december houd. En natuurlijk dragen boeken hier aan bij: zoals ik al zei, wat is er lekkerder dan onder een dekentje zitten met een nieuw boek om van te genieten? Maar, wat natuurlijk wel belangrijk is, is dat het boek dat je daadwerkelijk gaat lezen wel een beetje bijdraagt aan de feestvreugde van de wintermaanden. Hierbij dus een lijstje van de boeken die ik ga lezen in de wintermaanden die lekker inspelen op het thema van herfst en winter :).

Let it snow – John Green, Lauren Myracle & Maureen Johnson: We beginnen maar met een re-read. Let it snow heb ik vorig jaar tijdens de wintermaanden al gelezen, en oh oh oh wat is dit boek toch perfect voor deze tijd van het jaar. Dit is echt een instant kerstfeeling opwekker. Echt geweldig.

Ijskoud – Jennifer L. Armentrout: Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar dit boek over gaat. Maar zodra ik hoorde dat Jennifer L. Armentrout een boek had geschreven met een winterthema was het enige wat ik dacht: Moet. Ik. Lezen.

Harry Potter and the Chamber of secrets illustrated edition – J. K. Rowling & Jim Kay: natuuuuurlijk is dit ook een re-read. Er is weer een prachtige geïllustreerde editie van een Harry Potter boek uitgekomen, dit keer deel twee. Die moet ik natuurlijk lezen, en ook vind ik dat Harry Potter op de een of andere manier toch altijd een beetje een herfstig/winterig tintje hebben. Dus dit boek vond ik ook wel perfect in dit lijstje passen 🙂

My true love gave to me – Stephanie Perkins: Dit is zo’n heerlijk boek met allerlei korte verhalen van verschillende schrijvers die allemaal wat met kerst te maken hebben. Heerlijk romantisch allemaal, heb ik gehoord, dus pak je dekentje er maar alvast bij om mee te knuffelen.

Outlander – Diana Gabaldon: Dit boek heeft eigenlijk helemaal niks te maken met herfst of winter, maar op de een of andere manier vind ik toch Schotland en knappe mannen in de achttiende eeuw wel erg cosy. Net als winter en herfst word ik daar ook erg blij van 🙂 Plus, dit boek wil ik al tijden lezen dus het wordt maar eens tijd.

Lieve mensen, geniet van deze prachtige komende maanden en pak eens een van deze boeken erbij!

Geef een reactie

