Aankopen boekenfestijn 2016

Hoi allemaal!

Ik ben dit jaar weer naar het boekenfestijn geweest. In Eindhoven was ik, en oh oh oh wat was het leuk. Zo. Veel. Boeken.

Het is lichtelijk geëscaleerd dit jaar. Ik heb welgeteld twaalf (!) boeken mee naar huis genomen, dat gaat op z’n zachtst gezegd nogal ver. Maar goed, ik ben wel met alle twaalf reuze blij en ik heb onwijs zin om ze te gaan lezen, dus no harm done.

In onderstaand lijstje zal ik mijn aankopen een voor een even bespreken, ik ga van boven naar beneden (van het plaatje af gezien).

Stad der dieven – David Benioff. Dit boek heb ik al een aantal keren voorbij zien komen op booktube en toen ik hoorde dat het ook nog eens historische fictie wat zich afspeelde in Rusland was ik gelijk verkocht. Normaal gesproken ben ik niet zo van de ‘zware’ verhalen maar omdat dit boek nogal dun was en de achterkant mij vertelde dat er ook de nodige humor verwerkt zat in het verhaal, durfde ik het nog wel aan ;).

Een rijk alleen – Niels Gerson Lohman. Ik kreeg dit boek gratis met mijn couponnetje. Ten eerste heb ik dit boek voornamelijk uitgezocht op de omslag (zo mooi!) maar ook het verhaal sprak mij het meeste aan van de boeken die op de actieafdeling van het boekenfestijn lagen. Ik kan je niet heel goed vertellen waar het over gaat na alleen de achterkant gelezen te hebben, maar volgens mij is het iets in de trant van een avonturenverhaal wat zich afspeelt op verschillende plekken. Klonk leuk in ieder geval!

De schok van de val – Nathan Filer. Dit boek is zo gehyped een aantal jaar geleden! In al die tijd had ik het boek nog steeds niet gekocht maar ik had het wel nog steeds op het oog. Enige jammere is dat ik eigenlijk de Engelse editie wilde hebben, maar toen ik dit boek in het Nederlands voor vier euro zag liggen kon ik hem gewoon niet niet meenemen. De schok van de val gaat over een jongen die in een inrichting komt. Dat is eigenlijk alles wat ik weet, ik ben gewoon zo iemand die graag overhyped boeken wil lezen (let’s jump on that bandwagon!).

Noah Barleywater gaat ervandoor – John Boyne. John Boyne kennen we natuurlijk allemaal van zijn boek ‘De jongen in de gestreepte pyjama’. Maar de voornaamste reden dat ik dit boek mee naar huis nam was toch de flaptekst. Dit boek klinkt gewoon alsof het zo’n ultiem schattig verhaal is. Het gaat over een jongetje van acht die naar een speelgoedwinkel gaat en dan meegezogen wordt in allerlei avonturen. Aaah, ik heb zo’n zin om deze te lezen.

Een tijdelijk vertelling – Ruth Ozeki. Volgens mij gaat dit verhaal over een meisje die in Tokyo woont. Heel eerlijk, de enige reden dat ik dit boek kocht was dat ik hem een tijdje geleden op zo’n ‘de beste vijftig boeken ooit’-lijstje had zien staan. Naja, dat moet wel wat zijn dan toch? In ieder geval was de omslag vet mooi dus dit boek staat sowieso prachtig te shinen in mijn boekenkast.

Golden boy – Abigail Tarttelin. Echt erg, maar eigenlijk ben ik echt zo’n sucker voor van die freak verhalen. Dit boek is een freak verhaal met een erg coole omslag waar ik heel veel goeie dingen over heb gehoord. Toen hij voor een paar euro op het boekenfestijn lag kon ik hem simpelweg niet laten liggen. Ik realiseer me nu dat eigenlijk best wel veel van deze boeken cover buys waren. Oeps… Maar dit verhaal lijkt me ook echt oprecht leuk!

Waar is Bernadette? – Maria Semple. Tja, waarom heb ik dit boek gekocht. Hij was twee euro, hahaha. Dat is puntje een. Puntje twee is dat ik deze ook al wel een aantal keren heb langs zijn komen bij mijn favoriete booktuber (Peruseproject -> check her out!) en ik vertrouw haar wel, haha, dus ik dacht dit boek moet vast leuk zijn. Ten derde, hij was twee euro.

Tree of Angels – Penny Sumner. Oke, ik ben heel blij dat we bij dit boek wel kunnen stellen dat het totaaaal geen cover buy was. De omslag van dit boek is namelijk nogal lelijk. Dit boek heb ik vooral gekocht omdat de flaptekst echt gewoon als een geweldig boek klonk – right up my alley. Dit boek vertelt drie verschillende verhalen van generaties die verbannen worden uit hun geboorteland. Historical fiction, yessss!

Artemis Fowl: de graphic novel – Eoin Colfer en Andrew Donkin. Er is absoluut geen enkele reden voor waarom ik dit boek gekocht heb anders dan het feit dat ik gewoon graag een graphic novel in mijn bezit wilde hebben. Ik had er niet een! Dat kan natuurlijk niet als leesliefhebber. En het verhaal van Artemis Fowl klonk nog best leuk ook, kijk eens aan! Twee vliegen in een klap.

Tiger milk – Stefanie de Velasco. Oke, hoe raar is deze titel? Of ligt dat alleen aan mij? Dit boek heb ik gekocht omdat het klinkt als een beetje een middle age – coming of age verhaal, en daar houd ik wel van, en omdat de omslag allemaal vrolijke kleurtjes had. En omdat het een hardcover boek is wat vier euro kostte. Je ben toch gek als je dat laat liggen, laten we eerlijk zijn ;).

The ten thousand things – John Spurling. Dit boek had ik werkelijk waar nog nooit (maar dan ook echt nog nooit) van gehoord maar de flaptekst klonk op de een of andere manier toch wel heel erg intrigerend. Dit verhaal gaat over een kunstenaar ten tijde van de Ming dynastie in China. Hier had ik net over geleerd voor een tentamen dus het leek me wel erg interessant om door middel van een fictie verhaal meer hierover te weten te komen. Plus, hardcover. Aaaah!

The bone season – Samantha Shannon. En dan komen we toch echt aan bij het aller, allerlaatste boek. Want het waren er veel, mensen, dat geef ik toe. Oke, even allemaal gillen: dit boek is gesigneerd! Vraag me niet hoe het kan maar het is zo. En ik heb gecheckt of het overal zo was, maar nee! Ik had de enige gesigneerde :O! Happy me. Dit boek heb ik trouwens ook gekocht omdat het gewoon een gaaf fantasy, young adult verhaal is hoor. Dit boek had ik al langer op het oog, en het is ook nog eens de hardcover editie! Ja jongens, ik ben een sucker voor hardcover boeken. Maar dat hadden jullie vast allemaal al door ;).

Dit was het dan weer voor dit jaar! Aangezien mijn buit van het boekenfestijn elke keer mega is, is het maar goed dat ik er maar een keer per jaar heen ga ;).

Ik ga in ieder geval genieten van mijn mega stapel nieuwe boeken!

 

 

Geef een reactie

