Mijn favoriete boeken

Goedemorgen mensen. Vandaag heb ik een zwaar geladen blogpost voor jullie. Ik ga het namelijk hebben over mijn favoriete boeken.

Ik weet, ik weet, dat als fanatiek lezer het eigenlijk bijna een soort van een taboe is om favoriete boeken te hebben. Al helemaal een favoriet boek is echt een wereldschandaal. Grapje ;). Dat valt nou ook wel weer mee natuurlijk. Al zullen de fanatieke lezers onder ons vast wel begrijpen dat het bijna onmogelijk is om een lijst met favoriete boeken te maken als je veel leest. Er zijn nou eenmaal zoveel leuke boeken op deze wereld! En gelukkig is dat helemaal geen slecht iets.

Dus, mijn favoriete boeken! Daar gaan we. Dit is een lijstje van mijn vijf, echte, absolute favorites. Enjoy! P.S.: deze lijst is niet op volgorde.

1. A work in progress – Connor Franta. Dit is een biografie van Connor Franta waarin hij vertelt over zijn jeugd en zijn leven als Youtuber. Toen ik dit boek las had ik nooit verwacht dat ik een autobiografie leuk zou gaan vinden. Meestal is dat namelijk helemaal niet mijn genre. Maar de manier waarop Connor Franta schrijft! Wauw. Hij schrijft op zo’n manier dat je gewoon compleet begrijpt wat hij bedoelt, en denkt: waarom heb ik dat niet eerder bedacht? Ik heb echt enorm genoten van zijn verhalen en vind het jammer dat dit boek maar zo dun is.

2. Ik geef je de zon – Jandy Nelson. Dit boek is gewoon wauw. Gewoon wauw. Geen andere woorden voor. Toch grappig dat bij boeken die je echt het geweldigst vindt de juiste woorden ervoor vaak lastig te vinden zijn. Dit is zo’n boek waar zo veel emoties in zitten dat je gewoon bijna het gevoel hebt dat je het verhaal bent als je het leest. Ik kan niet beschrijven hoe compleet meeslepend en interessant en geweldig dit verhaal was. Je moet het gewoon lezen.

3. Teardrop – Lauren Kate. Heel eerlijk, de Fallen-serie van Lauren Kate vond ik helemaal niks. Ik was dus ook nogal hesitant toen ik dit boek oppakte. Die twijfel was heeeel snel weg. Wat een gaaf verhaal is dit! Denk mythologie, gemixt met mysterie en romantiek. Perfecte combo dus. En het beste is…. er is ook nog een deel twee! Lezen die hap!

4. Evermore (de serie) – Alyson Noel. Ik zeg nu wel de serie Evermore, maar eigenlijk is dit eerste deel wel het best. Evermore wordt vaak niet op prijs gesteld door ervaren lezers omdat ze het te veel vinden lijken op bekende YA boeken zoals The hunger games, Twilight, Divergent en dergelijke. Ik, daarentegen, vind Evermore op geen van deze boeken  lijken. Er zitten misschien wat elementen van die boeken in, maar naar mijn mening worden die perfect gecombineerd in dit boek. Evermore is mysterieus, spannend en vooral heel erg romantisch. Ik raad dit boek van harte aan!

5. Hard boiled wonderland en het einde van de wereld – Haruki Murakami. Een heel ander genre gooi ik nog even in dit rijtje. Dit boek vond ik vooral heel raar. Maar dat is ook wat het voor mij zo interessant maakte. Ik had nog nooit iets gelezen wat hier ook maar een beetje op leek. Dit boek heeft twee parallele verhaallijnen erin en in het begin snapte ik daar helemaal niks van. Als je dit boek gaat lezen, moet je ook begrijpen dat je confused zal zijn. Maar volgens mij is dat ook een beetje het doel van dit boek, en dat is wat het voor mij zo leuk maakte.

Ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal al deze boeken zullen gaan lezen! Ik vond ze in ieder geval stuk voor stuk geweldig en hoop dat jullie dat ook zullen vinden. Dus… waar wachten jullie nog op? Ga lezen 😉

 

Geef een reactie

